En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

måndag 22 oktober 2012

sidenband

i fredags va jag i en nyöppnad tygaffär där jag hört skulle finnas lite garn oxå. eftersomjag fortfarande är på jakt efter mitt garn till döskallefilten så gick jag dit men hade ingen garntur där heller.
blir å beställa på nätet ist.

Jag fann dock lite annat där, eller mkt om man hade haft råd =P men xxet jag köpte var 4 förpackningar med sidenband, de va 10 m långa och 6 mm brea.
perfekt till barntröjor och mina omlotter. Jag valde 4 olika färger men var svårt att välja, fick bli 4 färger som man kan använda till många färger. lila, grön, champanj och röd.
jag hade viljat ha nån turkos aktig men fanns inte, fanns bara mörkmörkblå så valde grön ist.


Nu har jag fina band om jag jag vill göra fler estellhättor oxå =)


/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar