En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

torsdag 18 oktober 2012

Stickcafe och stickfynd

Igår blogga ja om min första blockning å idag var ja på mitt första stickcafe. Va faktiskt väldigt kul å vi va blandade åldrar. Ja fick en del gjort på mössan men krävs en kväll till innan den är klar. Jag kommer helt klart gå fler gånger dit, va varannan torsdag så blir bra för då blir det att man kommer iväg när det inte är varje vecka.

Jag va inne på netto å fyndade massa bambu stickor. för 90 kr fick jag 4 par bambustickor mellan 6-12 mm samt 6 par bamburundstickor mellan 4-12mm perfekt med rundstickorna för jag har inte så många par. dessa rund var 80 cm långa täånkte inte apå att kolla  om de fanns 60 för det är 60 ja gör mössorna i. men 80 funkar till mkt annat så bra ändå. smålänskan i mig vill nämna igen 90 kr för så mkt.. i vanliga fall får man ett par för 65-75kr.. såna fynd gör mig så glad. tyvärr hade de inte virknålar, det är jag igentrligen i större behov av, har inte så många. stickor har jag ett bra gäng nu med tanke på att jag inte stickar så jätteofta.. =P får bli ändring på det nu kanske.


Nu kan ni föresten se alla bilder som jag inte lyckats lägga upp så de funkar under veckan. har fixat med dom nu så alla bilder ska synas. Med andra ord så är datorn hemma igen.. ja sambon med förstås ;) hihi...

nu ska ja fortsätta på sambons mössa, kanske kanske hinner klart iaf ikväll...


/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar