En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

lördag 27 oktober 2012

Ragg eller inte ragg det är frågan

Igår gjorde ja nått dumt, eller just då kändes de rätt haha.. Jag har varit lite sugen på åtesta att göra raggsockar  å nu när ja lyckats göra mössor kändes de som nästa steg. men vad har jag gett mig in på? känns som jag aldrig kommer fixa hälen. Jag är ingen van stickare, borde hålla mig till virknålen, kanske virka raggisar ist... hum...
iaf så köpte ja raggsocksgarn på netto igår, hade tänkt föröska göra pippimönster med andra färger.
ist föär de traditionella vit, röd och blå så tänkte jg ha grå botten och ränder i blå och lila.
men gäller å lyckas oxå.
får se om raggsuget sitter kvar så man testar sig fram lite nu..ska göra klart min filt först nu när jag har all garn jag behöver =)

 
om de blir nått av de kan de nog bli snyggt =)
har hittat ett mönster med beskrivning på raggsockar som stickas från tårna å de ska tydligen vara enklare än att börja med skaftet.
mönstret hittas här: beskrivning-pa-raggsockor-fran-tan-upp.

men som sagt får se om suget blir kvar eller rädslan att misslyckas är starkare så att tanken får ligga på hyllan tills ja är mer van stickare. min mössa låg ju på hyllan ett år innan ja va redo å se så bra det blev nu =)

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar