En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

söndag 28 oktober 2012

kämpande stickning

denna helgen har jag kämpat med strumpstickning och börjat med mina allra första raggsockar.
INTE lätt!! men har till slut tagit mig förbi hälen å håller på me sluttanpen av skaftet.
Lite glest här å där å några maskor som skulle va aviga råka bli räta så estetiskt är en inte. den liknar mer en tillknycklad älg.. haha men på såg en iaf bra ut =)

 
Glesheten på sidan av hälen syns lite men men är ju mina första så då får de se konstiga ut =)
kommer bli pippi mönster med andra färger än de traditionella. ja gillar verkligen enna färgsättningen. kommer bli fina trotts sin brist på snygghet haha huvudsaken är att e värmer å me tanke på hur kallt vi har de här i huset nu så behövs dom bli klara snarast. brrrr...
snart klar me ragg 1 å får väl ta tag i ragg 2 sen så de b lir klara nån gång. =) kommer nog ha över garn så de räcker till ett par till om ja vill föröska göra snyggare efter lite träning. men de får väl bli nästa höst. ja gör nog som me mössan. misslyckas å väntar ett år å då är ja redo å gör en snygg =)
 
i går va ja på torget å ja hade en så bra dag igår, ja idag med men igår va en perfket dag. fyndade en hel del som ja behövde (å som jag inte behövde men som jag ville ha)
nu kommer smålänskan i mig fram igen men måste berätta, hitta converse för 200 kr, de brukar kosta runt 600-800 annars å på rea kan man få dom för 400. så ett kanonfynd. de hae bara 41 å uppåt men me mina 40 så funka 41orna. fanns bara 41 i vitt å svart å har redan svarta så blev ett par vita. så nu äger jag 3 par =)
 
 
så får ta å virka ett par vita converse sen, har ju rean virkat i dom anra färgerna så ja å min framtida bäbis kan matcha när vi är ute å går =P
 
sen hittade jag ett par termobyxor sxom är vattentäta, andas å som tål vind. perfekt 300 ist för 700 el 800 nånting skulle de korstat. de va ja i stort behov av för jag har inga som passar. lite för runder om magen nu.
 
sen hitta ja mitt favote som bara finns å köpa där vad ja vet, kanske finns på ett te ställe i stan men där är man ju inte ofta heller. mums så nu har ja ett hekto till av violte.. mums. 2 koppar idag.
 
jag tabbade mig ju när ja bestälde garn till filten trodde de skulle räcka me 3 vita men nu efter å virkat 2 så märkte ja att de inte räckte till 3 rutor som jag hae räknat med. så på torget hittade jag ett garn om jsg tror funkar bra. det är nog de 6 garnet nu haha 6 olika sorstes garn i filten. men de gör den oxå lite personlig att inte alla är lika ja gillar sånt mer än när det är massa exakt likadana.

sen fick ja en hel del gjort igår med städat å plockat här hemma å sånt som man inte orkar göra efter jobbet. Det har vart en så bra helg å ja har vart pigg å gla å dansat å sjungt å mått så bra å de allra allra bästa........
min sambo är hemma igen =) inte änka mer nu på länge hoppas ja.. han ska nog iväg några dar till å byta tak men 2-3 dar klarar ja.. en vecka är värre =)

dags å sova... kunde inte sova i morse konstigt nog så får väl göra de nu...

sov så gott ni där ute...
/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar