En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 30 oktober 2012

symöte: mönster på Snutten Selen

förra tisdagen fick jag ett mess och en fråga om jag ville följa med å träffa min sysslings son som föddes för 3 v sen. Klart jag ville! Men man måste ju ha md sig nått då ju så jag satte igång å virka en snuttefilt.
Eftersom jag inte hade s mkt tid på mig så gjorde jag på frihand och min inspirationskälla var mormorsrutan. Eftersom jag inte hann söka efter mönster så vet jag inte om nån annan redan kommit på samma idé men eftersom jag inte sett en sån förr så har jag bestämt att döpa den och skriva ner ett tydligt mönster. oftast brukar jag bara skriva ner lite slarvigt å snabbt å dela ,med mig av här eftersom jag inte vill lägga tiden på å skriva mönster. jag vill bara virka.


Jag har döpt snutten till Seren Bunny.
i samma serie kommer jag göra fler olika och då döpa dom till seren froggy, seren monky osv.
beroende på vilka djur, figurer som jag väljer att göra. =)
namnet seren valde jag efter att ha letat i synonymboken efter passande namn. jag sökte på synonymer till gosigt å mysigt osv.
Seren är synonym till rofylld, och betyder himmelskt klar!
Jag tyckte namnet passade så bra för ett liten barn finner trygghet och känner ro när den har sin snutte nära och himmleskt klar är färgerna på snutten, härligt blåa färger. ja en å annan grön nyans slinker med men ändå himmelskt!!

Enda som jag känner att jag är en aning missnöjd med är öronen, men jag hade bråttonm å blev lite en nödlösning. men blev lite gulligt att de inte står rakt upp å viker sig. =)
Jag har skrivit ner mönstret efter huvudet och lite minnesanteckningar under tiden så hoppas det stämmer nu.
En grej till som jag är lite missnöjd med i mönstret är bilderna, eftersom jag hann färsta sista tråden när jag var utanför huset till lill-killen så hann jag bara ta några snabba bilder med mobilen så kvaliten i bilderna är inte den bästa.

mönstret är ett gratismönster och om ni virkar efter det och visar på eran blogg får ni gärna länka till min sida. skulle va kul å ser hur era himmelska snuttisar blir =)



Ha en go kväll!!
/Trixi





5 kommentarer:

  1. Obs såg ett litet fel i mönstret i början stolpe i tredje lm ist för i andra. :)

    SvaraRadera
  2. Jättesöt. Vilken bra idé.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha. Jag funderar redan på nästa snutte :) vilket djur de ska va. Min kollega har ju fått en liten tjej

      Radera
  3. Vilken söt snutte, så bra,lätt att hålla reda på.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja å om den kommer bort så kan man göra en till :)

      Radera